Postup pro podání stížnosti

Podání stížnosti

Stížnosti jsou přijímány v písemné podobě, a to elektronicky nebo písemně.

Písemný záznam z podání stížnosti by měl obsahovat:

  • datum podání stížnosti
  • popis předmětu stížnosti
  • jméno, příjmení a doručovací adresu stěžovatele

Stížnost by měla být čitelná a srozumitelná. Z jejího obsahu by mělo být zřejmé, čeho se týká a mělo by být uvedeno datum události, která je předmětem stížnosti. 

K podání stížnosti je možné využít tiskopis Záznam o podání stížnosti – viz níže.

Záznam o podání stížnosti (PDF)

Stížnost může podat:

  • pacient,
  • zákonný zástupce nebo opatrovník pacienta,
  • osoba blízká v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel,
  • osoba zmocněná pacientem.

Pokud je podávána stížnost za pacienta, musí být patrný vztah ke klientovi a důvod proč podává stížnost jiná osoba než pacient.

Pokud podává stížnost osoba, která je zmocněna pacientem, k podané stížnosti přikládá plnou moc k tomuto úkonu – není nutné úřední ověření.  

Stížnost můžete zaslat na adresu

Odborný léčebný ústav Metylovice-Moravskoslezské sanatorium, příspěvková organizace, 739 49 Metylovice, č.p. 1 nebo elektronicky na email stiznosti@olum.cz   

Další místo pro podání písemné stížnosti

  • sekretariát ředitele
  • kancelář ombudsmana příspěvkové organizace

Vyřízení stížnosti

Postup pro vyřizování stížností se řídí zákonem č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování.

Vezměte prosím na vědomí, že s ústně předanou stížností nelze kvalitně pracovat. Stížnost nám proto zašlete v písemné podobě s detailním popisem vzniklé situace.

Stížnosti jsou vyřizovány na základě řádného prošetření. Je-li to s ohledem na charakter stížnosti vhodné, je stěžovateli navrhnuto ústní projednání stížnosti.

Stížnost je vyřízena do 30 dnů ode dne jejího obdržení; v odůvodněných případech může být lhůta prodloužena o dalších 30 dnů. O prodloužení lhůty je stěžovatel písemně informován.

S výsledkem šetření stížnosti je stěžovatel seznámen písemným vyrozuměním.

V případě opakovaného podání stížnosti se prověřuje, zda podání obsahuje nové skutečnosti. Pokud tomu tak není, je stěžovateli oznámeno, že nebyly shledány důvody se stížností dále zabývat.

Pokud osoba, která podala stížnost, s jejím vyřízením nesouhlasí, může podat stížnost Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje (je nutno uvést důvody nesouhlasu s vyřízením stížnosti).

Pokud je přijata anonymní stížnost, o šetření takovéto stížnosti rozhodne dle závažnosti sdělení ředitel příspěvkové organizace.

ARSY line - tvorba webových stránek a eshopů